CONFERENCIAS
Mesa Redonda celebrada nos Encuentros Iberoamericanos MACOMAD. Un espazo de diálogo arrededor da práctica escénica máis alá do heteropatriarcado e as súas estéticas. Un encontro con creadorxs que pensan a escena dende a súa propia norma e identidade, unha escena onde o persoal é político.
Modera: Mari Fuentes, creadora escénica en la compañía La Fabulosa y gestora cultural en la Red de Teatros Alternativos. Madrid.Participan: Álvaro Caboalles, artista e investigador en creación escénica contemporánea. Madrid. Fernando López, bailaor, coreógrafo y filósofo. Doctor en Estética, Ciencias y Tecnologías de las Artes (especialidad Danza y Artes del Gesto) por la Universidad París VIII. Madrid.Gena Baamonde, mullerona, directora, actriz, creadora escénica e investigadora en práctica escénica contemporánea. A Coruña.
Abriremos un espazo onde continuar a desaprender os corpos. Un espazo onde compartir os materiais de traballo, onde reescribir por riba do escrito deixando que outras corporalidades falen e atravesen o propio material. Anticorpos que nos axuden a cuestionar a normatividade. Un tempo e un espazo no que saír fóra do corpo, no que ir de acampada aos nosos corpos. Onde problematizar o normativo. Recoñecer as nosas peculiaridades e rarezas, como forza, beleza, e posible estratexia de reinvención. Un lugar onde viaxar polos referentes que abrazan a peza O raro é que bailar sexa raro.
Programación ExpandidaTRCDanza I A Coruña I 2021 I Andrea Quintana + Gena Baamonde
Abrir o círculo se propón como unha sorte de clube cultural, un grupo de estudo, un espazo para a celebración de encontros periódicos con artistas das artes perfomativas, ou que traballan o campo da performatividade, que son convidadas a compartir un tempo dirixido ao intercambio de saberes con outras persoas interesadas ou dedicadas á creación (en calquera dos seus ámbitos) e/ou profesionais doutras disciplinas con intereses vencellados.
Participación de Gena Baamonde coa colaboración de Andrea Quintana I De corpos presentes comisariado por Sabela Mendoza I
Isto é Normal - espazo de intervención cultural da UDC I A Coruña I 2020
Charloteo variado arrededor da práctica escénica sexuada e des-xenerada que, nos últimos anos, faise eco dos cuestionamentos que poñen en risco os ríxidos moldes que conforman o binomio de xénero e o mandato da heteronormatividade, amosando sexualidades habitualmente relegadas do discurso escénico, como a sexualidade lesbiana.
Charloteo accionado e pensado dende un lugar de teoría e práctica na periferia escénica, centrado na existencia deses ´teatros que tamén importan´. Creacións que mesturan diversas lecturas, precariato, errores dramatúrxicos e suores corporais compartindo lugares de resistencia como a experiencia na dirección de Elisa e Marcela, con A Panadaría Teatro ou en traballos de investigación teórica como Sexualidades des-xeneradas na práctica escénica contemporánea coa súa deriva escénica Metodoloxías carroñeras para corpos invertidos.
Sexualidades des-xeneradas, por Gena Baamonde -mullerona- DT Espacio Escénico I Ciclo VO comisariado por La Fabulosa I On line I 2020
PUBLICACIÓNS - TEXTOS
REVISTA ADRA / Nº16
En Pé de Danza, En Pé de Pedra: Bailadeiras no espazo público de Compostela.
Gena Baamonde e Andrea Quintana I Creadoras e investigadoras independentes
I COLOQUIO DO OBSERVATORIO DO TEATRO GALEGO - maio 2022
Gena Baamonde
Sexualidades des-xeneradas na práctica escénica galega contemporánea
Andrea Quintana
Corpos abxectos e performatividade non normativa
OBRADOIROS
Esta práctica expandida carroñera propón un encontro co obxectivo de afondar nas identidades sexo-xenéricas diversas, na súa representación na práctica artística contemporánea a través do humor como ferramenta política e de axencia.
Desenvolveremos una práctica bastarda que utilice a carroña metodolóxica, mesturando métodos diversos que nos permitan poñer en cuestión a historia escénica heterocentrada e patriarcal.
Deste xeito, poderemos xerar novos coñecementos escénicos que nos sirvan de base para a creación, axudando a expandir e traducir a linguaxe escénica os coñecementos teóricos, transgredindo os formatos disciplinares e creando novas xenealoxías dislocadas que poidan nutrirse dos materiais máis diversos aparentemente contraditorios e incoherentes entre sí.
CORPOS POSIBLES - ANDREA QUINTANA